Veřejné plnicí stanice
Home » Environmentální technologie » CNG technologie » Veřejné plnicí stanice
Veřejné plnicí stanice
Plnicí stanice CNG konstrukční řady GC 85 – 150 jsou kompaktní, výkonná a velmi spolehlivá zařízení určená pro tankování osobních vozidel, užitkových vozidel a autobusů s pohonem na zemní plyn nebo biometan.
CNG GC 85-150
Popis technologie plnění
Přívodní zemní plyn prochází sušícím zařízením s molekulovým sítem, kde je zbaven vlhkosti, a filtračním zařízením pro konečné vyčištění plynu. V kompresorovém zařízení je plyn stlačován na tlak 25 až 29 MPa. Pod tímto tlakem je dopravován do lahví tlakového zásobníku plynu, poté do výdejního zařízení (stojanu). Plnění tlakové nádrže vozidla zajišťuje výdejní stojan s hadicí a plnicí koncovkou NGV1, popř. NGV2. Po dosažení tlaku v nádrži automobilu 20 – 21 MPa je celý proces plnění automaticky ukončen. Plnicí hadice se poté odpojí od nádrže automobilu a vše je připraveno k dalšímu plnění.
Typová stanice CNG – objekt
Technologický kontejner je samonosné ocelové konstrukce s tepelnou a zvukovou izolací. Standardní barva je volitelná zákazníkem. Kontejner je rozdělen na strojně-technologickou část a část pro elektrorozvaděč, která je plynotěsně oddělena. Do strojně-technologické části jsou pro maximální dosažitelnost osazeny dva vstupy, k elektrorozvaděči je další samostatný vstup. Kontejner se usazuje na předem připravené základové pásy a je možné jej konstrukčně provést i se zvýšenou požární odolností na 45 min a v provedení pro umístění do seismologicky nepříznivých oblastí. V kontejneru je instalována veškerá technologie plnicí stanice CNG.
Pro maximální bezpečnost je prostor s technologií monitorován detektorem úniku plynu s akustickou signalizací. Celá technologie odpovídá nejpřísnějším požadavkům na bezpečný a ekologický provoz.
Řídící panel s dotykovým displejem je osazen na elektrorozvaděči, kde je možné sledovat veškeré důležité parametry včetně historie stavů a poruch. Plnicí stanice je standardně napojena na servisní centrum pro možnost okamžité diagnostiky technologie.
Typ | GC 85 / GC 150 |
Sací přetlak | 0,3 – 0,9 bar |
Dodávané množství | 84 Nm3/h / 144 Nm3/h |
Elektromotor | 30 kW / 36 kW |
Pracovní tlak | 25 – 29 MPa |
Zásobník | 2 800 l* |
Rozměry | 2,5 x 6,2 x 2,9 m |
Výrobce kompresoru | J. A. Becker & Söhne |
CNG S100 – SOLO, DUO
Popis technologie plnění
Přívodní zemní plyn prochází sušícím zařízením s molekulovým sítem, kde je zbaven vlhkosti a filtračním zařízením pro konečné vyčištění plynu. V kompresorovém zařízení je plyn stlačován na tlak 27 až 29 MPa. Pod tímto tlakem je dopravován do zásobních lahví nebo přímo do výdejního zařízení (stojanu). Do tlakové nádrže vozidla je dopravován pomocí plnicí hadice a po dosažení požadovaného tlaku 20 až 21 MPa v nádrži automobilu je celé zařízení automaticky vypnuto. Plnicí hadice se odpojí od nádrže automobilu a vše je připraveno k dalšímu plnění.
Srdcem každé stanice tohoto typu je bezmazný kompresor od GREENFIELDU, který je dimenzován na výkony od 80 do 220 Nm3 za hodinu. Má hermeticky uzavřený pohon, nepotřebuje žádné dynamické těsnění hřídele. Nemůže tedy docházet k žádnému úniku metanu. Díky magnetické spojce jsou ztráty energie malé.
Typová stanice CNG – objekt
Objekt je osazen na předem vyhotovenou základovou desku. Přístřešek pórobetonové konstrukce s ocelovým rámem a plechovými dveřmi je rozdělen na dvě místnosti, a to místnost pro technologii a místnost pro elektrorozvaděč. Tyto jsou vzájemně plynotěsně rozděleny. Střecha má otvory pro vzduchotechnické nástavby.
Typ | SOLO / DUO |
Sací přetlak | až 4,0 MPa |
Dodávané množství | 80–220 Nm3/h / 160–440 Nm3/h |
Elektromotor | 30 – 37 kW |
Pracovní tlak | 27 – 30 MPa |
Zásobník | 1680l / 3360 l* |
Rozměry | 2,5 x 3,0 x 3,7 m / 2,5 x 5 x 3,7 m |
Výrobce kompresoru | GREENFIELD |
Máte dotaz?