Gascontrol

Plnění vozidel

Plnění vozidel

Oproti CNG stanicím u těchto technologií není nutná přípojka plynu. Vystačí si oproti CNG stanicím s menším elektrickým příkonem, a tedy  s nižšími náklady na elektrickou energii. Jednoduchost zařízení vede také k nižším servisním nákladům. LNG se skladuje v kryogenních nádržích při velmi nízkých teplotách a tomu odpovídá použitá technologie.

Technický popis LNG stanice

Hlavní komponenty LNG stanice
  • zařízení pro čerpání LNG z trailerů zajišťující bezpečné přečerpání ze zásobovacích vozů do stacionární nádrže stanice
  • LNG zásobník – vertikální nebo horizontální LNG zásobník o objemu 20 až 120 m3, vakuově izolovaný – max. tlak 11 nebo 18 bar
  • vaporizér (saturační) zajišťující zvýšení tlaku v zásobníku na požadované hodnoty (na tlak nasycených par)
  • nízkotlaké čerpadlo – zpravidla odstředivé čerpadlo zajišťující dodávky LNG do výdejního stojanu
  • IN LINE saturační systém zaručující dodání LNG do plnicího zařízení, dále pak do nádrže vozidla v předem nastavené a konstantní teplotě dle požadavků daného vozidla
  • plnicí zařízení – výdejní stojan LNG pro plnění nádrží vozidel zkapalněným zemním plynem
  • řídící a monitorovací systém  pro zajištění řízení provozu a kontrolu parametrů stanice
Blokové schéma LNG stanice

Technický popis LCNG stanice

Hlavní komponenty LCNG stanice
  • zařízení pro čerpání LNG z trailerů zajišťující bezpečné přečerpání ze zásobovacích vozů do stacionární nádrže stanice
  • LNG zásobník – vertikální nebo horizontální LNG zásobník o objemu 20 až 120 m3, vakuově izolovaný – max. tlak11 nebo 18 bar
  • vaporizér (saturační) pro zajištění zvýšení teploty a tlaku v zásobníku na požadované hodnoty (na tlak nasycených par)
  • vysokotlaké čerpadlo – zpravidla pístové čerpadlo k zajištění dodávky LNG do vysokotlakého výparníku
  • vysokotlaký výparník zajištující změny skupenství z kapalného na plynné a ohřev plynu (CNG) na teplotu vhodnou pro použití v následných CNG technologiích
  • odorizační jednotka sloužící k odorizaci plynu (LNG není odorizován)
  • zásobník CNG rozdělen na 2 až 3 sekce, vybaven priority panelem pro řízení plnění
  • plnicí zařízení – výdejní stojan CNG pro plnění nádrží vozidel stlačeným zemním plynem
  • řídicí a monitorovací systém pro zajištění řízení provozu a kontrolu parametrů stanice
Blokové schéma LCNG stanice

Máte dotaz?

Chcete se nás na něco zeptat? Napište nám. Náš odborný pracovník Vám na dotaz odpoví do 1 týdne.